آموزش سئو داخلی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

سئو داخلی چیست؟ چه میزان در بهبود جایگاه سایت اهمیت دارد؟ این ها سوالاتی هستند که تمام افرادی که درگیر سئو سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجو هستند، می پرسند. این مقاله برگرفته از صحبت های بسیاری از سئوکاران و حاصل سال ها تجربه است که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. بسیاری از سایت های آموزشی همین مطالب را حتی کمتر بصورت پکیج برای فروش گذاشته اند. قطعا یک استراتژی خوب سئو بدون در نظر گرفتن سئو داخلی یا همان on-page seo و حتی با پیاده سازی یک استراتژی ناقص در سئو داخلی به نتیجه ایده آل نخواهد رسید. همچنین موتور های جستجو از جمله گوگل، روز به روز به سئو داخلی ارزش بیشتری می دهند و تاثیر آن را بیشتر در نتایج جستجو شاهد هستیم.

خود من بارها دیده ام که سایت هایی حتی بدون بک لینک و فقط با فاکتورهای سئوی داخلی به نتایج خیلی خوبی رسیده اند و طبق تجربیات خود ما در ویکی دمی و تست کردن روی یک مجله اینترنتی، توانستیم کلمات کلیدی پر رقابتی را بدون بک لینک به صدر نتایج گوگل برسانیم.

برای آشنایی بیشتر با کلیات سئو حتما مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید.

به نظرم دیگه نیاز نیست که بیشتر از این روی این مورد تاکید کنم و خود شما اهمیت سئو داخلی را فهمیده اید. حال وارد بحث آموزش سئو داخلی می شویم.البته قبل از شروع مقاله، توصیه می کنم که پادکست مقدماتی آموزش سئو داخلی را گوش فرا دهید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، مابقی مقاله را مطالعه نمایید. البته اگر به دنبال سنجش خود می گردید، می توانید به آزمون تستی که در انتهای مقاله آورده شده است، مراجعه نمایید.

سئو داخلی چیست؟

به صورت کلی، سئو به دو بخش سئو داخلی on-page seo و سئو خارجی  off-page seo تقسیم بندی می شود. اما معنا و مفهوم سئو داخلی چیست؟ همان طور که از اسمش پیداست، به تمامی فعالیت ها و اعمالی که در داخل سایت، به منظور بهینه سازی برای موتور های جستجو انجام می شود، سئو داخلی گفته می شود. فاکتورهای زیادی در سئو داخلی (on-site seo) تاثیر دارند و روز به روز به تعداد این فاکتور ها اضافه می شود.

در زیر به معرفی تمامی این فاکتور ها می پردازیم. اما لازم به ذکر است از یک حدی به بعد، که رقابت در بین سایت ها بیشتر می شود، کسی برنده خواهد بود که این فاکتور ها را حرفه ای تر و با ایده ای خلاقانه تر انجام داده باشد.

چرا سئو داخلی (on-page seo) مهم است؟

برای اینکه به سوال بالا پاسخ دهیم، نیاز داریم که در ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که آیا سئو داخلی در سال 2021 ،با سال های گذشته متفاوت است؟ 

جواب این سوال بله است. برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم به گزارش How search work که از سمت خود گوگل است، توجه داشته باشید.

how search work

همانطور که می دانید، گوگل نسبت به گذشته خیلی خیلی باهوش تر شده است و فقط به کلمات کلیدی توجه نمی کند و موارد مهمتری هستند که باید به آن ها توجه داشت. برای آنکه رتبه محتواهای شما در سال 2021، بالاتر از رقبا قرار گیرد، باید محتوای خود را برای موارد زیر بهینه نمایید.

  • تجربه کاربری (UX)
  • بانس ریت (Bounce rate)
  • dwell time
  • قصد کاربر از جستجو (Search intent)
  • سرعت صفحه (Page speed)
  • نرخ کلیک (CTR)

خب حالا نوبت به بهینه سازی محتوا و سایت رسیده است که  در ابتدا باید با انواع فاکتورهای سئوی داخلی نیز آشنا شوید.

فاکتور های سئو داخلی (on page seo)

تک تک فاکتور هایی که در این قسمت معرفی می شوند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند، پس لطفا هنگام پیاده سازی فاکتورهای سئو داخلی، به سلیقه ی خود از هیچ کدام نگذرید و خودتان اولویت بندی نکنید.

آشنایی با متا تگ ها – meta tag

 ابتدا برای آن دسته از عزیزانی که با متا تگ ها آشنایی ندارند، توضیح کوتاهی می دهیم و بعد به سراغ انواع متاتگ های مهم در سئو می رویم و برای هر کدام توضیحاتی ویژه ارائه می کنیم. از آنجا که برای هر کدام از این متاها مقاله های کاملی نوشته شده است، در حین معرفی کوتاه برای هر متا، مقالات مرتبط را برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان قرار داده ایم.

متا تگ چیست؟

متا تگ ها (Meta Tag) یا برچسب های متا، بخشی از محتوای یک صفحه می باشد که از دید کاربران مخفی می باشد. زیرا این متا ها در کد های HTML سایت قرار می گیرد و حاوی اطلاعاتی برای موتور های جستجو می باشند. موتور های جستجو، از جمله گوگل، از این متاها هم برای درک بیشتر ماهیت سایت و صفحه استفاده می کنند و هم آنها را در نتایج جستجو (SERP) برای کاربران خود به نمایش در می آورند.

متا تگ ها نقش بسیار مهمی در سئو سایت دارند و یکی از مهمترین فاکتور های سئو داخلی می باشند و نباید به هیچ وجه آنها را نادیده گرفت. همچنین برای داشتن رتبه ای بهتر، باید خیلی با دقت و با تحقیق کلمات کلیدی اقدام به نوشتن این متا ها کنید. متا تگ ها (meta tag) در بخش HEAD کد های HTML قرار می گیرند.

 





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ویکی دمی
ت : چهار شنبه 18 فروردين 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی